Fejlesztő: Piranha Bytes
Kiadó: Deep Silver
Műfaj: akció RPG
Megjelenés: 2012
Indok, amiért várom:
Számomra a legfőbb indok, amiért jónak ígérkezik ez a játék, az a fejlesztőcsapat, vagyis a Piranha Bytes jelenléte. Tudom, ti ennél több bizonyítékra vágytok, de számomra a Piranha Bytes már sokat bizonyított :) Főleg azért, mert ők készítették a Gothic sorozat első három részét :) Aki ismer, az tudja mennyire imádom a Gothic 1-2-t.
A legutóbbi játékuk, a Risen, sajnos nem sikerült igazán jóra. Az elején tetszett, de a végére unalmassá vált. Az összbenyomásom a játékról ennek ellenére pozitív.
Viszont úgy gondolom, hogy a Risen 2 számos problémát orvosolni fog, és jobb lesz az első résznél. Ezt a véleményem a pozitív hozzáállásom és a kiszivárgott információk alapján mondom.
Információk a játékról:
Ismét a Risen 1 főhősének bőrébe bújhatunk, de ezúttal más szemszögből. A főhősünk ugyanis egy lecsúszott alkoholista. Hmmm... A játék ugyan
kalózokról fog szólni, de más lesz, mint pl. Karib-tenger kalózai. (Na, erre kíváncsi vagyok.)
A játék Caldera szigetén kezdődik. MICSODA? Szintén Calderának hívták Morrowind egyik városát is... Igazán kitalálhattak volna más nevet is...
A történetbe nem szeretnék most belekezdeni, helyette megosztanám veletek az újításokat a Risen 1-hez képest:
- Mivel kalózokról fog szólni a játék (és a karakterünk is az lesz), ezért a harcrendszer is ehhez igazodik. Vagyis harc közben különböző piszkos trükköket is bevethetünk: pl. homokot szórhatunk mások szemébe (érdekesen hangzik, ilyennel még nem találkoztam), megtámadhatjuk az ellenséget egy betanított papagájjal (???), tőrt dobhatunk másokhoz és vannak új mozdulataink.
- A harcrendszer és a mágia is másmilyen lesz, de erről később osztanak meg velünk információt.
- A szörnyek a mi fejlettségi szintünk alapján reagálnak. Vagyis nem mindegy, hogy milyen szörnynek ugrunk neki az elején, amikor gyengék vagyunk. Ezen kívül minden szörnynek meg van a maga gyenge pontja, amit meg kell találnunk.
- Lesz saját hajónk, saját legénységgel.
- A döntéseink befolyásolni fogják a játék kimenetelét. (A Risen 1 sajnos lineáris volt ilyen szempontból.) Míg a Risen 1 szabadabban kezdődött és lineárisan ért véget, addig a Risen 2-ben fordítva lesz. Vagyis először lineáris lesz, a játék vezetni fog minket, de később mi döntünk a saját sorsunkról.
- A terep nagyobb lesz mint a Risen 1 és több szigetből fog állni.
- A küldetéseket is hihetőbbnek és változatosabbnak ígérik.
- Állítólag lehet majd hallgatózni a játékban, aminek hatására fontos információkhoz juthatunk.
Gameplay videót sajnos nem találtam. Valószínűleg később tesznek fel néhányat.
Kommentek