Senshi Front

Senshi Projekt:
Következő videó:

Ötlet:

0%


Felvett jelenetek:

0%


Szinkron:

0%


Vágás:

0%

Kommentek

Facebook

Othala Front

Othala Projekt:
Következő videó:
Jack the Ripper végigjátszás

Hossz:

2 óra


Felvett jelenetek:

100%


Szinkron:

0%


Vágás:

0%

Othala & Senshi

Sziasztok!
Ezen a blogon játékokat fogunk nektek bemutatni (némelyiket külön, némelyiket pedig közös erővel), hogy képet tudjatok alkotni a játékpiac remek és kevésbé remek (másnéven borzalmas) alkotásairól. Reméljük, hogy videóink tetszenek majd nektek, jó szorakozást kívánunk! Üdv: Othala és Senshi

Elérhetőség:
Othala: othala@citromail.hu
Senshi: pali2031@gmail.com
senshiszerviz@gmail.com

Senshi shorts - Binary Domain

2012.03.04. 01:08 | Senshi Inoue | 4 komment

Címkék: domain senshi binary shorts

Sziasztok!

Ebben a cikkben egy olyan játékról fogok írni nektek,ami engem vagy 1001 képen lepett meg és nyűgözött le.Ez a játék pedig nem más,mint a Binary Domain!
Ez a játék egy csapatalapú,külső nézetes akciójáték,ami XBox 360-ra és PlayStation 3-ra jelent meg.
A történet a 2080-as években játszódik,amikor az emberiség életét árvizek nehezítik meg.Óceánok és tengerek temetnek egész országokat,városokat maguk alá.Az élet mégsem áll meg,mert az árvizek által lepusztult városok fölé high-tech metropolisok épülnek,ahol az emberek még annál is nagyobb kényelemben folytatják az életüket,mint eddig.
Hogyan is lehetséges ez?A válasz egyszerű!Robotokkal!Igen,az emberiség túlélésének egyik kulcsa,hogy a jövőben a robotok végzik el helyettük a piszkos munkát és építik fel számukra ezeket a fejlett városokat,míg közben az elöntött,elpusztított,de még viszonylag egyben megmaradt településeken szegények,nyomorultak és lázadók kűzdenek a napi betevőért,teljesen magukra utalva.
A robotok gyártásáért két vállalat a felelős a Bergen,illetve az Amada.
Minden egész jól is megy a maga kis módján,amíg egy napon a Bergen vállalat egyik irodájában egy a hitéből teljesen kitért férfi kezd el pisztollyal lövöldözni,hibáztatván az egész vállalatot,hogy az ő egész élete egy nagy hazugság.Egészen addig senki sem érti a viselkedését,míg a fickó le nem tépi a saját arcát és kiderül,ő valójában egy robot és még ő maga sem tudott róla!

A második genfi egyezmény kimondja,hogy szigorúan tilos emberre hasonlító robotokat gyártani.A Bergen vállalat tagadja,hogy az ő művük lenne,mert nem rendelkeznek ennyire fejlett technológiával,így az Amada vállalat kínos hallgatása a dologról azonnal rá tereli a gyanút.
Itt lépünk mi a történetbe.Főhősünk egy kommandó tagja,akiket azzal bíznak meg,hogy lehetőleg észrevétlenül hatoljanak be az Amada központba és keressenek emberszerű robotok gyártására vonatkozó bizonyítékokat.Ha lebukunk,az hazánk letagadja létezésünket,teljesen magunkra leszünk utalva.Egész pontosan Tokió árvízzel sújtott,nyomornegyedeiből,a teljesen lezárt,szigorú katonai ellenőrzés alatt álló városon át kéne eljutnunk az Amada központba.Természetesen az észrevétlen behatolás szinte lehetetlen,hiszen a nyomornegyedekben folyamatosan katonai robotok őrjáratoznak és a már így is elég nagy számú fosztogató,lázadó emberek miatt is igen hamar tűzharcba fogunk kerülni.
A játékban konkrétan robotok az ellenfeleink.Belőlük több fajta létezik és mindegyiknek más a viselkedése.Közös jellemző mindre,hogy nagy csapatokban,vegyes felosztásban érkeznek.Egyik fajta távolról tart minket és csapatunkat folyamatosan tűz alatt,míg gyorsabb sebességgel futni tudó társaik oldalunkba kerülnek és kikergetnek a fedezékből,ezzel egy időben a rohampajzzsal felszerelt egységek pedig lerohannak minket.
Szépen,összeszedetten dolgoznak együtt és nekem kifejezetten tetszett az is,hogy minden robot fajtának más a viselkedése,más a gyenge pontja.
Ellenfeleink darabjaikra bonthatók.Amelyik testrészüket lőjük,arról a részről lassan lepattan a páncél,majd további sebzés után lerobban/leszakad az adott testrész,ami a viselkedésüket befolyásolja.Például lelőhetjük egy robot lábát,ami aztán kúszva folytatja a lövöldözést vagy megpróbál közel kerülni hozzánk,hogy lefogja a lábunkat,így megzavarjon.Ha a kezét lőjük le,amiben a fegyvert fogja,oda se neki,felveszi a másikkal és egy kézzel lő tovább,ha pedig a fejüket szedjük le,akkor előfordulhat,hogy a saját társaikra is tüzet nyitnak az érzékelőik meghibásodása miatt.
Ugyanez igaz a főellenfelekre is.Minden egyes főellenfél egy nagydarab gép lesz,amik miatt sokszor fogjuk magunkat egy Transformers filmben érezni.Mindnek megvan a maga gyenge pontja és a stratégiája.Általában igaz rájuk,hogy a testüket borító páncélt kell először meggyengíteni,utána támadhatjuk a gyenge pontokat.Ez az egyiknél úgy fest,hogy egy magaslatot használva fel kell ugranunk a fejére,hogy a csak ott megtalálható pontot támadjuk.Míg azt szekáljuk,addig megpróbál minket ledobni a hátáról.
Egy másik ellenfelünket autós üldözés közben kell legyűrnünk.Ő először két keréken,motor módjára közelít felén,hogy eltiporjon minket,de aztán alakot vált,hogy elénk vágjon és úgy próbáljon felrúgni minket (valamint a gyenge pontja is csak akkor lesz látható pár másodpercre,még mielőtt bevinné ezt a találatot!).
Számomra a legemlékezetesebb boss fight egy nagy pók lépegető volt,aminek tárva-nyitva volt a hasán a nagy darab gyenge pontja,de azt az azt védő kb. 15 gépágyú folyamatos sortüze,a tetejéről szinte megállás nélkül célpontot kereső rakéták cikázó hordája és a lábai eltipró ereje eléggé megnehezíti,hogy egyáltalán esélyünk is legyen meglőni.Opcionális megoldásként rakétákkal lelövöldözhettük az összes lábát és teszem hozzá,igen muris volt látni,ahogy egy akkora dög próbál két lábbal egyensúlyozni.

Mint említettem,ez a játék csapatalapú,aminek hála sosem leszünk egyedül.Ahogy halad előre a játék,egyre több szövetségesünk lesz,akiket a küldetések elején beválogathatunk a csapatunkba.Mindegyiknek más a viselkedése,más a fegyverzete,más a harci stílusa,más stratégiát követ.Így azokat érdemes első körben magunk mellé kérni,akikkel mi legjobban együtt tudunk működni.De nem ez a legjobb része a dolgoknak.A móka ott kezdődik,hogy minden egyes szövetségesünk/csapattársunk rendelkezik egy belénk fektetett bizalommal!
Ezt a bizalom mércét többféle képen növelhetjük,csökkenthetjük.Növelhetjük például akkor,ha csapattársaink kéréseire,ötleteire pozitívan reagálunk.Lehet ez például egy olyan helyzet,hogy megkér minket a csapat legerősebb,gépfegyvert szorongató tagja,hogy ő szemtől szembe átvágja magát robotok hordáin,csak az őt becélzó gépágyúkat/mesterlövészeket intézzük el mi.Ha sikerrel járunk,akkor nemcsak azonnali bizalom pontokat kapunk,de később a csata után még oda is jön hozzánk a társunk,hogy felemlegesse,ez mekkora buli volt!Ha erre például dicsérettel,nem pedig nagyképű,önfényező szavakkal reagálunk,akkor zsupsz,még több bizalom pont!Bár olykor ez is becsapós,mert lesz olyan csapattársunk,aki meg azt bírja,hogy ha kimondjuk:
- Igen!Itt én vagyok a f*szagyerek!Szóval b*sszátok meg mind!
A bizalom szint magasan tartása azért is fontos,mert ha mi adunk ki parancsokat társainknak,akkor azokat önzetlenül követni fogják.Alacsony bizalom szint esetén megtagadhatják a parancsot,ami könnyen ahhoz vezethet,hogy nem tudunk együttműködni és a gépek ledarálnak minket pikk-pakk.
A bizalom szint a játék történetét is nagyban befolyásolja.Attól függően,hogy kit tartunk a csapatunkban,kivel,hogy bánunk,változhat a játék története,ami számomra az újrajátszások számát elég drasztikusan növeli.Szövődhetnek így például románcok a csapat női tagjaival vagy egy hozzánk közel álló barát ne adj Isten elárulhat minket.

Csapatunkból mindenkinek lesz egy alapvető fegyvere (hősünknek is),amit használ.Ezeket tudjuk a játék során fejleszteni.Krediteket a robotok elpusztításáért kapunk.Minél több testrészt sikerül lelőnünk egy ellenfelünkről,annál több a kredit,illetve a játék figyeli azt is,hogy sorozatban milyen gyorsan pusztítunk el minél több gépet vagy hány fejlövést adunk le.Érdemes is fejleszteni a fegyvereinket,mert csapattagjaink érzékelhetően jobban tudják majd őket használni.Teszem azt a mesterlövészünk távolabbra,pontosabban képes majd lőni,a nehéz géppuskával vadon hadonászó adrenalin vadállat,pedig képes lesz pontosabban lőni.Fejlesztéseken kívül lőszert is tudunk a kijelölt helyeken vásárolni,illetve csapataink képességét is fejleszthetjük a külön erre kitalált nanorobotok megvásárlásával.Ezek tulajdonságait később mindenkinél kombinálhatjuk.Bár igaz,hogy meg van szabva,hogy kinek milyen fejlesztést vehetünk meg,de ezeket később tetszés szerint cserélgethetjük bármikor.
Ez a játék elnyerte az én tetszésemet.A történet tele van fordulatokkal (ráadásul a játékostól függenek a részletek),a grafika gyönyörű,a zene helyzethez passzoló és az irányítás is könnyen elsajátítható (egyszerű TPS).
Aki szereti a Terminátor filmeket,illetve az Én a Robot,vagy az A.I. Mesterséges Értelem című filmek tetszettek nekik,képzeljék el ezeket összekeverve megfűszerezve egy csapatalapú,fedezékharcos TPS fűszerrel,és egy olyan játékot kaptuk,amit én nagyon szívesen látnék újra és újra a mai specialitások oldalán az étlapnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://othala-senshi.blog.hu/api/trackback/id/tr284287335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

norbert93 2012.03.04. 13:32:43

Nagyon jó, részletes cikk. Ígéretes játéknak tűnik.

gameboys · http://gameboys.blog.hu/ 2012.03.04. 18:35:20

Hmm kedvet kaptam a játékhoz a leírás alapján nagyon jónak tűnik!

Dhuradhan 2012.03.05. 17:54:28

Senshi gondolkodtál már azon, hogy újságíró légy? :D Mert nagyon jó ez a "cikk". ;)

Serious 2012.05.13. 08:37:22

ááááááá Senshii:D
ez a játék kurvajó meg mondjam h miért?:D
mert már kijátszottam 2 szer is elsőnek normál fokozaton akk még az elején bénáztam és nem tudtam válaszolni a csapattagoknak, a játék végefelé tudtam meg h ki kell kapcsolni a voice inputot.
na mind1 jobb későn mint soha:P
a másikat meg surivor módba ott kicsit nehéz volt azért..
leginkább a gecci gorillánál szenvedtem sokat na meg húú az autópályán a monsturmmal.. na az nehéz volt..
a játék alapvetően bejött meg a Faye Lee iránti szeretet is:D
én személy szerint is pont ugyanazt éreztem mint a karakterünk.
ezek szerint lesz 2. rész is majd valószínűleg.
fasza vagy h felrakad ezt a trailert:D
süti beállítások módosítása