Senshi Front

Senshi Projekt:
Következő videó:

Ötlet:

0%


Felvett jelenetek:

0%


Szinkron:

0%


Vágás:

0%

Kommentek

Facebook

Othala Front

Othala Projekt:
Következő videó:
Jack the Ripper végigjátszás

Hossz:

2 óra


Felvett jelenetek:

100%


Szinkron:

0%


Vágás:

0%

Othala & Senshi

Sziasztok!
Ezen a blogon játékokat fogunk nektek bemutatni (némelyiket külön, némelyiket pedig közös erővel), hogy képet tudjatok alkotni a játékpiac remek és kevésbé remek (másnéven borzalmas) alkotásairól. Reméljük, hogy videóink tetszenek majd nektek, jó szorakozást kívánunk! Üdv: Othala és Senshi

Elérhetőség:
Othala: othala@citromail.hu
Senshi: pali2031@gmail.com
senshiszerviz@gmail.com

Játszótér: Jack the Ripper

2011.01.11. 15:28 | Othala | 3 komment

Címkék: jack kalandjáték ripper othala

Hónapokkal, sőt évekkel ezelőtt kiszemeltem magamnak ezt a játékot, amit 2003-ban adtak ki. A 2003-as dátumra az előző mondat megírása közben kerestem rá, és valósággal sokkot kaptam. Miért? Mert eddig azt hittem, hogy 2000 előtt készült ez a játék a pixelháborús grafikája miatt... 2003-hoz viszonyítva a grafikája OCSMÁNY! Elnézést kérek ezért a kiakadásért, de a kiadással kapcsolatos információ egy szempillantás alatt megváltoztatta a véleményem a játékról... Egészen idáig dícsérni szerettem volna, de most valami más fog következni.

Információk a játékról:
Mint ahogyan a cím is elárulja, ez a játék Hasfelmetsző Jack történetével hivatott foglalkozni. Először azt gondoltam, hogy megtörtént eseményekre alapozva követketjük nyomon a whitechapeli (London) gyilkosságokat egy rendőr vagy egy nyomozó bőrébe bújva, de tévedtem. Ez a játék az 1888-ban megtörtént események után, 1901-ben játszódik Amerikában, ahol hasonló gyilkosságok történnek, mint anno Londonban.

Vajon Hasfelmetsző Jack áll a történtek mögött? Vajon sikerül elkapnunk a gyilkost? Tudd meg MOST!

Sok mindent nem szeretnék elárulni a történettel kapcsolatban, mert tervezek róla egy végigjátszást. A játék eléggé rövid, úgyhogy biztos lesz időm és helyem elkészíteni. Annyi elárulok, hogy a játék szerint a valódi Hasfelmetsző Jack tartja félelemben Amerikát...

A bevezetőben kiakadtam. Engedjétek meg, hogy most folytassam:
A játék grafikája iszonyatos 2003-hoz képest! Még az 1999-es The Longest Journey-nek is szebb grafikája volt! Az emberek úgy néznek ki, mint ha egy (pixeles) papírfényképet odaphotoshoppoltak volna... A környezet és a tárgyak sok helyen homályosak... Nincs azzal kapcsolatban információm, hogy kik illetve milyen technikai háttérrel készítették a játékot, de 2003-hoz képest így is borzalmas a grafika...

A grafikán túllépve beszélek egy keveset a játékmenetről:
Ez már valamivel jobban tetszik, de eléggé kezdetleges. Miért? Azért, mert alig vannak benne párbeszédek, és alig vannak mozdítható tárgyak! Ha össze akarnám őket számolni, kevés időmbe tellene... A Post Mortem nevű játék (2002) is összetettebb és szebb ennél... Ott sokkal több tárgyat lehetett felvenni, rengeteg szöveg volt benne (választható opciókkal), és voltak benne minijátékok. A Jack the Ripperben csak olyan minijátékok vannak, amiket csak erős túlzással lehet azoknak nevezni... (Pl. egy játékautomatából kell pénz szerezni = nyomogasd a kart és tedd be az érmét; vagy össze kell rakni egy korabeli fényképezőt). Kevés továbbá a bejárható helyszín is... 3D-ben látjuk a világot, de egérrel kell kattintani, ill. forogni. Az előbb említett Post Mortem óta ki vagyok békülve az ilyen típusú játékokkal.

A játék nagyon mondoton... Röviden felvázolva ezt kell tennünk:

  1. Nézzünk kürül az irodában (mindig itt kezdünk).
  2. Látogassuk meg az összes helyszínt, hátha lehet valamit csinálni.
  3. Közben beszéljünk az összes karakterrel.
  4. Ha elakadunk, újból nézzünk végig mindent, hátha nyílt egy újabb lehetőség. (Megjegyzés: mindent meghatározatt sorrendben, pontosan kell követni. Ha beszéltem valakivel, és adott hasznos infót, akkor végig kell nézni, milyen új lehetőség nyílt meg más helyszínen. Sokszor előfordult, hogy többször átnéztem az összes helyszínt, mire továbbengedett a játék.)
  5. Ha mindent megcsináltunk, vissza kell menni a szerkesztőségbe, ls megírni a cikket.
  6. Este van (még ugyanaz a nap).
  7. Újból mindent végig kell nézni.
  8. Ha megvagyunk, sokszor úgy ér véget a nap, hogy... hogy... ezt nehéz kimondani, annyira baromság... szóval úgy ér véget a legtöbb nap, hogy: FELNÉZÜNK A HOLDRA!!! (Személyes megjegyzésem: úgy kellett volna végetérnie a legtöbb napnak, hogy a főhős elmegy aludni a lakására... NEM?)

Ha félreteszem a 2003-as kiadási évet... Ha nem gondolok a keresgéléssel eltöltött időre... Ha elfogadom a játék kezdetleges voltát... Akkor, de csakis akkor azt mondom, hogy jó volt vele játszani, és izgalmas volt a történet. Igen, kellemes érzés volt ezzel a játékkal játszani, és egyáltalán nem bántam meg a ráfordított időt. Sajnálom, hogy vége. Játszanék még vele... Meg is fogom tenni a vizsgaidőszak után! Készítek belőle egy szinkronos végigjátszást magyar, és valószínűleg angol nyelven is. Eléggé rövid, hamar kész leszek vele. Ha mégse tenném meg, akkor kaptok tőlem mást :)

Még a játékhoz:
Emberek, igen buta vége lett. A befejező animáció "annyira hosszú", hogy "elvette az egész napom, mire megnéztem". Pontosabban: rohadt rövid! Aki szereti a kalandjátékokat, az nyugodtan vegye kézbe, de aki nem, az kerülje el messziről!!! Az a személy max. a végigjátszásomat nézze meg. Sokkal jobban és szívesebben ajánlom mindenkinek a Post Mortemet. Egy szemét húzást leszámítva (végigjátszás szükséges) sokkal jobb és élvezhetőbb alkotás. Anno a Still Life 1 játékbemutatóm után terveztem videót a Post Mortemről is (még a videóanyaga is megvan), de elmaradt. Valószínűleg pótolom a jövőben, és végigjátszást is készítekróla, hogy lássátok, mennyivel jobb.

SZERK: Elővettem újból a játékot, és max. két és fél óra alatt végigvihető. Lehet 2 órára is leszűkül a játékidő, mert másodszorra is szöszmötöltem pár helyen.

A bejegyzés trackback címe:

https://othala-senshi.blog.hu/api/trackback/id/tr492572698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dark White · http://darkwhite.blog.hu/ 2011.01.11. 15:46:21

Mi az Othala egyre több az időd?

Othala · http://othala-senshi.blog.hu/ 2011.01.11. 16:01:42

@Dark White: Időm? Vizsgákra való tanulás közben? Nem hiszem. Ami viszont sokkal több, az a kedvem :) A januári cikkeket azért írtam, hogy pihenjek kicsit, mert elegem van a tanulásból. Kikapcsolódásnak teljesen megfelel :)

Dark White · http://darkwhite.blog.hu/ 2011.01.11. 19:04:04

@Othala: Oh, hát ezt örömmel hallom! (mármint hogy több a kedved)
süti beállítások módosítása