Sziasztok!
Tessék az alant lévő zenét hallgatni, míg ezt olvassátok! ;)
Sokat rágódom mostanság azon, hogy milyen játékot készítenék, ha lehetne rá lehetőségem. Imádom ezeket a gondolatokat meglovagolni! Ha játékot készíthetnék, akkor egy külső/belső nézetes (tetszés szerint választható) akció RPG játékot készítenék, mely rendelkezik morális döntésekkel (és itt nem olyanokra gondolok, melyeket egyértelműen az arcodba ad a program, hogy ha ezt választod jó gyerek vagy, ha ezt, akkor egy utolsó rohadék), melyek a nézőpontodtól függenek jónak, vagy rossznak és melyek a játék történetét, végkimenetelét is befolyásolják (és itt 5-6 eltérő befejezésre gondolok, nem csak 2-re).
A sztori a nem túl távoli jövőben játszódna és rengeteget meglovagolt, kivesézett témán alapulna. Az emberiség teljesen felélte a Földön található nyersanyagokat és rákényszerülünk anyabolygónk elhagyására. Előzetes expedíciók felkutattak pár bolygót, amely megfelel az emberi életnek, de nem a mi naprendszerünkben találhatóak.
Így a kolóniahajóink hosszú utazásra kényszerülnek, ráadásul egyszerre 5-6 darab indul el közülük, mindegyikük hatalmas, akár 10 millió ember szállítására képesek. A hosszú út miatt az utasok és a legénység nagy része hibernáció alá kerül.
Itt kitérek kicsit a főhősünkre, akit a játék elején mi alkotunk meg, teljes mértékben testre szabhatjuk, hogy milyen nemet képviseljen, hogy nézzen ki, miben legyen képzett, stb. Választhatunk, hogy mi is hibernálva szeretnénk tölteni az utat, vagy az út során éber legénységet erősítjük inkább.
Hogy mire esik választásunk, nagyban befolyásolja a kezdetet. Mivel a hajó hatalmas, elég sok feladatot kell ellátnunk, rendszereket ellenőriznünk, tipikus karbantartási munkálatokat ellátnunk, amivel a hajó működőképességét biztosíthatjuk, de ugyanakkor relaxálhatunk is a szórakoztató vagy sport fedélzeteken, jobban összekovácsolódhatunk a legénységgel, felderíthetjük a hajót, oda mehetünk, ahová szeretnénk.
Bárhogy is döntünk, a mi hajónk leszakad a többiektől, mert összeütközünk egy a semmiből előtűnő, idegen eredetű járművel. Nagy meglepetésünkre az idegen eredetű jármű gazdái humanoid szerű élőlények, akik a nyelvünket is beszélik. A segítségünket kérik a sebesültjeik ellátásában, viszont egyáltalán nem szándékoznak velünk megosztani azt, hogy mi történt a hajójukon. Senkit nem engednek fel közülünk a fedélzetére és szerintük a legjobb, ha nem tudjuk meg mi történt. Cserébe a segítségünkért, segítenek kijavítani a mi hajónkat ért károkat és azonnal távoznak, amint mindent rendben találnak. Alkalmunk lesz az egyik idegennek jobban megismerkedni és barátságot kialakítani, viszont ő végig távolságtartóan fog viselkedni velünk, mintha valamit rejtegetne.
Felhívnám itt a figyelmet, hogy ha a játék elején a hibernációt választjuk, erre nem lesz lehetőségünk.
Eleinte minden rendben megy, de az ébren lévő legénység tagjai lassan kezdenek nyomtalanul eltűnni, majd egyes rendszerek a hajón kezdenek leállni. Amikor ezt idegen látogatóinknak is szóvá tesszük, ők azonnal megtámadnak minket. Fegyvereik és fizikai erejük messze felülmúlja a miénket, így menekülésre kényszerülünk. Végig üldöznek minket a hajó adott fedélzetén, amibe a hajójuk is becsapódott, majd amikor már nincs kiút a markukból, megjelenik az eltűnt legénységünk. Az emberi énjükből alig valamire emlékeztető, végtagjaik éles karmokban, hosszú csápokban végződő mutánsokká váltak, melyek képesek testüket konstans átformálni az adott természeti körülményeknek megfelelően.
Úgymond megmenekülünk a biztos haláltól, de az ellenfeleink száma így már a kétszeresére nőtt. Hiszen az idegen hajón van valami, ami miatt látogatóink nem akartak minket felengedni a fedélzetükre. Nem akarják, hogy tudjunk róla. De az a valami valahogyan átjut a mi hajónkra, és terjedni kezd.
Ismét felhívom a figyelmet, hogy ha a hibernálást választjuk a játék elején, akkor teljesen más szituációkba csöppenünk majd bele.
Túl sokat nem szeretnék a sztori további részéről elárulni, de pár extrát még megosztok veletek érdekesség képen. Azokra a karakterekre, akikkel kapcsolatot teremtesz (emberek vagy az idegen, akivel összebarátkozol) hatni tudsz rájuk, ahogy építed ki bennük a bizalmat. Például az idegen társad nem akar majd téged megölni társaival ellentétben, így inkább elrejt előlük. Az idegen "fertőzésről" pedig még annyit megosztok veletek, hogy a játék későbbi részein lesz lehetőségünk arra, hogy mi is megfertőződjünk. A játék célja teljesen meg is változhat ezek után, mert ezt a fertőzést egy kaptártudat irányítja, amit akár meg is próbálhatunk legyőzni, ha karakterünk elég erős hozzá egy-két meghatározott képességben, így mi válhatunk az új kaptártudattá és eldönthetjük, mit teszünk a fertőzéssel. Elpusztítjuk magunkkal együtt vagy inkább megfertőzzük az egész kolóniahajót és tovább indulunk az emberiség új otthona felé, vagy idegen barátunkból kiszedjük, hogy hol van az ő anyabolygója és oda visszük magunkkal a pusztítást (megsúgom, a fertőzés nem természetes eredetű és nem véletlen, hogy idegen barátaink értenek az emberek nyelvén)? Ez mind rajtunk állna!
Természetesen a fertőzést elkerülhetjük, viszont lehet alkalom arra is, hogy az egyik társunk fertőződjön meg. Onnantól kezdve ő egy időzített bomba, aki lassan, de biztosan kezd majd átalakulni és tőlünk függ, hogy megöljük, hagyjuk átváltozni és randalírozni a hajón (ezt követően ő is lehet az egyik főellenség vagy kissebb főellenség), vagy kikutatjuk neki az ellenszert.
Nos, ekkora Senshi sci-fi horror bomba után, hogy tetszik az ötletem?
Kommentek