Senshi Front

Senshi Projekt:
Következő videó:

Ötlet:

0%


Felvett jelenetek:

0%


Szinkron:

0%


Vágás:

0%

Kommentek

Facebook

Othala Front

Othala Projekt:
Következő videó:
Jack the Ripper végigjátszás

Hossz:

2 óra


Felvett jelenetek:

100%


Szinkron:

0%


Vágás:

0%

Othala & Senshi

Sziasztok!
Ezen a blogon játékokat fogunk nektek bemutatni (némelyiket külön, némelyiket pedig közös erővel), hogy képet tudjatok alkotni a játékpiac remek és kevésbé remek (másnéven borzalmas) alkotásairól. Reméljük, hogy videóink tetszenek majd nektek, jó szorakozást kívánunk! Üdv: Othala és Senshi

Elérhetőség:
Othala: othala@citromail.hu
Senshi: pali2031@gmail.com
senshiszerviz@gmail.com

Gothic 1 vs Morrowind

2011.05.15. 13:55 | Othala | 9 komment

Sziasztok :)

Ebben az írásomban a Gothic sorozat első részét és a Morrowindet fogom összehasonlítani különböző szempontok alapján :) Az összehasonlításnak nem célja eldönteni, melyik a jobb játék, hiszen mindkettő nagyszerű és érdemes őket legalább egyszer végigjátszani. A cikkemben azt szeretném kiemelni, hogy mi az, amiben hasonlít a két játék és mi az, amiben különbözik.

Felfedezhető terep:
A Gothic 1 világa sokkal kisebb ugyan, mint a Morrowindé: a Gothic 1  völgyben játszódik, amit egy kupola vesz körül, a Morrowind viszont egy hatalmas szigeten. Annak ellenére, hogy a Gothic 1-ben kisebb a felfedezhető terep, ez egyáltalán nem baj. Mindkét játék ugyanúgy tele van titkos, elhagyatott helyekket, amiket élmény felfedezni. A Gothic térképének mérete pont megfelelő, viszont Morrowind szigetét sokszor túl nagynak éreztem. Rengeteg órát játszottam vele, teljesítettem számos kisebb küldetést, végigvittem a fő történeti szálat, de így is rengeteg felfedezetlen terület és barlang maradt a térképen, amiknek soha a közelébe se mentem. Ezzen szemben a Gothic 1 minden négyzetcentiméterét kívülről ismerem.

Fejlődési rendszer:
Ezen a ponton hasonlít is és különbözik is a két játék. Hasonló az, hogy tanárok segítségével tudjuk fejleszteni a karakterünket. Viszont a Morrowindben sokkal több a fejleszthető tulajdonság, míg a Gothic 1-ben nevetségesen kevés. Különbözik továbbá az is, hogy a Gothic 1-ben úgy tudunk fejlődni, hogy a küldetések teljesítése után tapasztalatpontokat kapunk. Ha megszerezzük a szintlépéshez szükséges tapasztalatpontot, akkor kapunk 10 tanulópontot, amit a tanároknál "költhetünk" el. Pl. ha +5-el szeretnénk növelni az erőnket, akkor az 5 tanulópontba, és x aranyba kerül. Ez a fejlődési rendszer eleinte rendben van, de később idegesítővé tud válni, mert minden egyes szintlépéshez egyre több tapasztalatot kell összegyűjteni. Sokszor az sem elég, ha a térképen lemészároljuk az összes szörnyet. A Morrowindben ezzel szemben minden pénzbe kerül. Itt nincsenek tapasztalati pontok. Ha fejlődni akarunk egy tanárnál, akkor fizetnünk kell érte. Ha nincs pénzünk, akkor is van lehetőség fejlődni: elég csak gyakorolni az adott tulajdonságot. Sajnos a Gothic 1-ben hiába kaszabolunk le sok szörnyet, attól még nem fejlődik a kard-tudásunk.

Szörnyek, ellenfelek:
A Gothic 1-ben elég sok szörny van. Ami a legfontosabb, hogy változatosak. Szinte minden sarkon találni egy szörnykupacot, ami ha nem vigyázunk, akkor ránktámad. Érvényes továbbá egy karakter jótanácsa a játék elején: "Ne menj az erdőbe. Főleg ne éjszaka." Hmm, természetesen azonnal bementem az erdőbe megnézni, hogy mi olyan veszélyes. Pár másodperccel később halott voltam :) A Morrowindben viszont nincs akkora választék. Kevés a szörny és sokszor hosszas bolyongás után se találtam semmit. Csak a nagy üresség volt előttem... Különösen a szirti repkedőket utáltam. Amikor a hegyek környékén fedeztem fel a terepet, már az idegeimre ment, hogy minden centiméteren volt egy szirti repkedő és nem lehetett tőlük nyugodtan sétálni. Bezzeg az utak mentén továbbra is csend volt...

Küldetések:
A Morrowindben elképesztően sok van, de szerencsére változatosak. A Gothic -ben viszont az egész játék egy küldetés. Nincsenek nagyon kisebb feladatok, szinte minden szál végül a fő küldetésnél találkozik. A Morrowindben van egy rövid főküldetés, amihez a kicsi küldetéseket meg kell csinálnunk, hogy fejlődhessünk. A Gothic 1-ben az a fő célunk, hogy kiszabaduljunk a kupola fogságából, és minden ez körül forog.

Hangulat:
Nagyon sok szempontból egyértelműen a Morrowind a jobb, értem ezt főleg a sok lehetőségre, amit a játék elénk tár (tárgyak, karakterek, küldetések, fejlődési rendszer). Viszont a Gothic egyszerű, de nagyszerű. Olyan varázslatos hangulata van az egész játéknak, amit sehol másutt nem éreztem még. Ezért a hangulatért valószínűleg a történet a felelős, ami hiába lineáris, de mégis izgalmas és nem várt fordulatokkal van tele. Az is egy lehetséges ok, hogy hasonló történettel nem találkoztam még.

Nehézségi szint:
A Morrowindet sokkal könnyebbnek éreztem, mert amíg gyenge a karakterünk, lehetőségünk van kereskedni, és a befolyt pénzösszegből aztán tudjuk magunkat fejleszteni. Hasznosak továbbá a kisebb küldetések is, amiket harc nélkül is teljesíteni tudunk. Bezzeg a Gothic 1... Láttam egy videót, amelyben a Gothicot minden idők egyik legnehezebb játéka közé sorolták. Van is erre indok. Nem is egy... Tény, hogy nagyon nehéz a játék és olyan gyenge az elején a karakterünk, hogy egy dögevő madár is könnyedén végez vele, de úgy gondolom, hogy minden az ügyességen múlik. Amíg gyengék vagyunk, lehetőségünk van olyan küldetéseket megoldani, amikhez nincs szükség harctudásra. Esetleg a szörnyeket odacsalogathatjuk más karakterekhez, mert a szörnyek legyőzéséért így is nekünk fog járni a pont :)

Hangok, szinkron, párbeszédek:
A Morrowindben idegesítő hangeffektek vannak... Amikor felveszek egy tárgyat, mindig egy durván súrlódó hang hallatszik, amit alig lehet elviselni. Mivel rengeteg tárgyat lopkodtam össze, ezért rengetegszer meg voltam jutalmazva azzal a hülye hanggal. A szinkronról nem tudok véleményt mondani, mert véletlenül oroszul töltöttem le, és nem volt kedvem megvárni, míg lejön az angol verzió :) A párbeszédek meg... Öm... NINCSENEK! Ha beszélni akarok egy karakterrel, akkor kijön egy szövegablak, és úgy kell elolvasni, ami le van oda írva. Mivel nagyon sokminden van leírva, ezért legtöbbször csak kattintgattam össze-vissza, és csak minimális szöveget olvastam el. Ha olvasni akarok, akkor előveszek egy könyvet. Nem? A Gothic 1-et viszont csak dicsérni tudom :) Sokkal kevesebb benne a szöveg, de jól is van ez :) A párbeszédek szinkronizálva vannak, így sokkal könnyebb minden. Az angol szinkron meg szerintem nagyon jól sikerült (főleg a főhős hangja). A hangeffektek is rendben vannak. A zene egyébként mindkét játéknál rendben van.

Bugok?
Sokan szokták mondani, hogy a Gothic 1 tele van bugokkal. Nem tudom, hogy sok ember közül kinek volt ezzel kapcsolatban tényleges tapasztalata, de hogy nekem nem sok, az biztos. Rendben, vettek észre bugokat, de egyik sem volt annyira feltűnő és főleg nem zavaró. A Morrowind is rendben volt ilyen szempontból.

A bejegyzés trackback címe:

https://othala-senshi.blog.hu/api/trackback/id/tr852892963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vreid 2011.05.15. 16:43:45

Othala! A Morrowindben, talán még a játék elején, neked is az volt hogy kb 60x megütöttem egy szirti repkedőt vagy akármit, és nem találta el? csak néha néha, de addigra nekem már a 3/4 életem lement. Egyszerűen nem értettem hogy én csinálok valamit rosszul, vagy annyira precízen kellene ütni mint a bullseye kocsmában kinyitni az ajtót, vagy a játék bugos? Egyszerűen nem jövök rá. De ha tényleg ilyen, akkor elég idegesítő sajna :(

Dryenful 2011.05.15. 21:31:19

Nos én egyikről sem hallottam/olvastam sokat,azt viszont sejtettem,hogy a Gothic 1 elég nehéz lehet. A PC Gurun a 2000-re évtől tekintve a 9-edik vagy 8-adik legnehezebb játéknak rakták be. Amúgy te már kipróbáltad az Arcania Gothic 4-et?

Othala · http://othala-senshi.blog.hu/ 2011.05.16. 10:08:57

@Vreid: Az elején szerintem mindenki így jár, mivel még kezdő kardforgató a karakter :) Függ mondjuk a fegyver típusától is, mert rövidkarddal nehezebb eltalálni az ellenfelet. Én a hosszúkardot fejlesztettem fel 100-ig :) Az ellenfeleket nagyon gyorsan legyőztem, ráadásul a hosszúkarddal nagyobb távolságról is bárkit simán eltaláltam. Általában a közelembe se tudtak jönni :) A rövidkardot is felfejlesztettem, és gyorsabb is és precízebb is lett a karakter harc közben.

@Dryenful: Már kipróbáltam és végig is játszottam az Arcaniát. Jó, hogy említed, szerintem írok is róla egy rövid véleményt :)

Cpt. Csaba 2011.05.19. 22:03:35

Othi, egyébként tudsz róla hogy van 1 mellékküldetés az 5. chapterben? Jól elrejtették, eléggé meg is lepődtem amikor ezt a videót láttam:
www.youtube.com/watch?v=zKXYS-94HT8

Othala · http://othala-senshi.blog.hu/ 2011.05.21. 08:52:38

@Cpt. Csaba: Igen, tudtam erről a küldetésről :) Elősör nem vettem észre, de később megtaláltam azt a csontvázas tornyot és megtaláltam a könyvet is, csak nem tudtam mi a teendő. Megnéztem viszont egy végigjátszást erről a küldetésről :)

Wrathe CN · http://www.youtube.com/channel/UCyeYGrliSe3C7ab78ylvhIQ 2011.05.22. 11:49:40

Morrowind de jó játék:) Számtalanszor végigvittem már és olyanokat találtam hogy nem igaz. Ha kell segítség akkor kérdezzetek:) De nem akarok nagyképű lenni. A szirti repkedők engem is a halálba idegesítettek!

@Othala: Játszottál már a Morrowind két kiegészítőjével? Bloodmoon is the best! :D

Othala · http://othala-senshi.blog.hu/ 2011.05.22. 15:57:07

@Wrathe CN: Még csak a sima Morrowindet vittem végig, de szerintem nyáron nekiállok a kiegészítőknek is :) Egyébként ez hogy van? Lehet mindkét kieget egyszerre vinni? Mennyire befolyásolják a játékot?

Wrathe CN · http://www.youtube.com/channel/UCyeYGrliSe3C7ab78ylvhIQ 2011.05.26. 14:46:35

@Othala: A Bloodmoon plusz egy szigetet rak a játékba havas területtel. Khuulból hajózhatsz el oda. A Tribunal pedig egy új várost ahova Ebonheartból juthatsz el. De az másik kontinensen van: (sajnos más kontinenst nem kapunk csak a várost:D) Az eredeti játékot annyira nem befolyásolják. Pl. egy medvebőr ruhát nem tudsz megvenni Morrowindben csak Solstheimben.

Wrathe CN · http://www.youtube.com/channel/UCyeYGrliSe3C7ab78ylvhIQ 2011.05.26. 14:48:06

@Othala:
ja és lehet mindkettőt egyszerre vinni. de tört verziónál lehet új karaktert kell kezdeni valamint figyelni kell a telepítési sorrendre.
süti beállítások módosítása