Az egy dolog, hogy abbahagytam a videózást a tanulás miatt, és az még egy dolog, hogy semmire sincs időm, de mint igazi Gothic fan, MUSZÁJ volt kipróbálnom a Gothic 3 kiegészitőjét. A továbbiakban az ezzel kapcsolatos élményeimet fogom megosztani veletek.
Gothic 3-ról röviden annyit, hogy sokan szidták a sok bug miatt. Annyira azért nem volt vészes a dolog, simán elvoltam a játékkal, a baj csak azzal volt, hogy optimalizálatlan volt a játék, és végzetes bugok voltak benne. Tehát nem a bugok mennyiségével, hanem a minőségével volt a gond.
Most pedig a Forsaken Gods - a fejlesztőcsapat (most lusta vagyok megnézni a nevüket, de nem a Spellbound) nemtudom, hogy mi a francot csinált eddig, mert a játék szinte teljesen ugyanaz, mint a Gothic 3!!! Értem ezt a grafikára, a környezetre, a megvalósitásra. Ok, ez egy kieg, de véleményem szerint 0 energiát fektettek abba, hogy szebbé tegyék a játékot. Ugyanúgy ez is szaggat a gépemen (annak ellenére, hogy megvan az ajánlott követelmény), és ugyanolyan a grafika. Olyan furcsa vhogy. A főhős haja meg egy bokorra emlékeztet.
Azért a helyzet nem annyira rossz, mert meg kell őket dicsérnem. A történet ugyanis meglepően jó, igazi Gothic hangulata van. A fő feladatunk Myrtana egyesitése, és ez a szál ágazik aztán fokozatosan tovább. Ez is rendben van. A feladatok változatosságáról nem tudok nyilatkozni, mert nekem a Gothic 3 küldetései is megfeleltek. A környezeten kicsit változtattak, Trelis városa pl. további területekkel van kibővitve.
Az tény, hogy a Gothic 3 nem lett letesztelve, nem lehet végigvinni a játékot patch nélkül, éppen ezért a Jowood tanulhatott volna a hibájából, és több időt kellett volna a Forsaken Gods fejlesztésére forditania, hogy kiküszöbölje a hibákat. Annek ellenére mi történt? Állitólag a rajongók kedvéért dobták idén a piacra, miközben jövőre tervezték a megjelenést. Tudjátok mit mondok én erre? Azt, hogy ROHADJANAK MEG!
A Forsaken Gods tesztelése ugyanis még csak EL SEM KEZDŐDHETETT! Ezt onnan gondolom, hogy rögtön a leges legelső párbeszédben olyan hiba fodul elő, hogy mást mond a szinkron, mint ami a feliratban van irva. Uff.. ezt párszor még csak-csak el lehet nézni, de ez a hiba RENGETEGSZER előfordul. Ezen kivül sok párbeszéd nincs is leszinkronizálva!!! Ezt komolyan mondom! Mikor a fekete mágussal beszélgettem, se a főhősöm, se a mágus nem adott ki egy hangot sem, csak a feliratra voltam utalva. Ezen kivül miért van olyan kevés szabadon élő állat??? Sokszor percekig rohangáltam, és 1 db állattal sem futottam össze.
Befejezésképp pedig leirom a legszörnyűbb hibát: NEM LEHET VÉGIGVINNI A JÁTÉKOT!!! És ez szinte az elején kiderül. Silden városában kezdődik a játék, és eleinte Silden meg Geldern között futkosok feladatokat teljesitve. Geldern-ben kapok pár feladatot (talán 5-öt), amik nélkül a fő küldetésszál nem megy tovább. Az egyik feladat, hogy Hamlar-t és pár kereskedőt sértetlenül vigyek el Sildenbe. Útközben 4 ork támad ránk, de ők nem jelentenek különösebb gondot, igy Hamlar sikeresen megérkezett Sildenbe. Igen, Hamlar. De hol a francba tűnt a 6 kereskedő? Visszamentem az úton, és megtaláltam őket, amint céltalanul, össze-vissza járkáltak egyik pontból a másikba... Nélkülük meg nincs teljesitve a feladat. A másik küldetésnél az a feladatom, hogy Trelisben szerezzek infókat a fekete mágusról. Kikérdeztem a kijelölt orkokat, és nem fogadja el a játék teljesitettnek a feladatot (fórumokon olvastam, hogy másoknak is ez volt a problémája). Ezen kivül pedig a fekete mágus éjjelenként el szokott tűnni, és követnem kéne őt, hogy hova megy. Igen, követném én őt szivesen, ha nem tűnt volna el nyomtalanul.... Egyszerűen felszivódott, nincs a szobájában se éjjel se nappal...
Remélem, hogy a javitások orvosolni fogják ezeket a problémákat, mert végig szeretném vinni a játékot mindenképpen. megjegyzés: én 1.1-es patch-el játszottam, úgy látszik ez nem elég...
Kommentek